سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

اقامت کانادا
در میان راه‌های مهاجرت به کانادا ازدواج راهی عملی و امکان‌پذیر برای کسب اجازه اقامت کشور کاناداست. این روش معمولا در کمترین زمان ممکن و به‌سادگی انجام‌پذیر است؛ نه نیاز به تمکن مالی دارد و نه نیاز به مدارک تحصیلی. اداره تابعیت و مهاجرت کانادا مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج را در الویت قرار داده و ویزای افراد متقاضی در بازه زمانی شش ماه تا یک سال صادر می‌شود. بنابراین افراد متقاضیمهاجرت  شرایط آسان‌تری نسبت به سایر برنامه‌های اقامت کانادا را تجربه می‌کنند.

آشنایی با مزایای مهاجرت به کانادا مطالعه کنید

 

بر اساس قوانین مهاجرت و حمایت از مهاجران، فرد خارجی در صورتی عضو خانواده محسوب می‌شود که پدر، مادر، فرزند، همسر، شریک زندگی و یا یکی از اعضای خانواده‌اش حق اقامت دائم کانادا را داشته باشند. برای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج باید همسر متقاضی در کانادا دارای حق اقامت باشد یا شهروند کانادا محسوب شود. در این صورت متقاضی با اسپانسر شدن همسرش به کانادا مهاجرت می‌کند.

یادآوری این نکته ضروری است که اگر متقاضی قرار است در آینده با شخصی در کانادا ازدواج کند ولی در حال حاضر رابطه‌ زناشویی میان آنها وجود ندارد واجد شرایط مهاجرت از طریق ازدواج نیست.

برای مهاجرت به کانادا زوج چه فردی که مقیم کاناداست و چه فرد متقاضی مهاجرت باید شرایط ویژه‌ای داشته باشند. این شرایط از این قرار است:

(شرایط شخص حامی (اسپانسر

  •  حداقل هجده سال داشته باشد
  • حق اقامت دائم کانادا را داشته باشد یا شهروند کانادا باشد
  • به جرم کیفری محکوم نشده باشد و تحت پیگرد قانونی نباشد یا اینکه پنج سال از زمان مجازاتش گذشته باشد
  • ساکن کانادا باشد یا به دولت تعهد دهد در زمان حضور همسرش در کانادا در این کشور زندگی کند
  • در هنگام ثبت درخواست همسر یا شریک زندگی دیگری نداشته باشد
  • در مدت پنج سال گذشته اسپانسر فرد دیگری به عنوان همسر نشده باشد
  • از توانایی برای تامین هزینه‌های زندگی همسر خود حداقل به مدت سه سال برخوردار باشد. این هزینه‌ها شامل خوراک، پوشاک، مسکن، مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی است

دو نکته مهم در این رابطه وجود دارد. اگر در طول سه سال فرد متقاضی مهاجرت از طریق ازدواج به هر دلیلی از دولت کمک مالی دریافت کند، تسویه این هزینه‌ها با دولت بر عهده اسپانسر خواهد بود. در صورتی که ازدواج پیش از سه سال به جدایی انجامد و شخص اسپانسر از همسرش جدا شود تا اتمام مدت سه سال باید هزینه‌های زندگی او را تامین کند. در ضمن بهتر است فرد اسپانسر در طی دوره تقاضای مهاجرت همسرش به کانادا از این کشور خارج نشود.

شرایط متقاضی مهاجرت از طریق ازدواج

  • حداقل شانزده سال داشته باشد
  • از وظایف خود نسبت به همسر و تعهداتش به دولت کانادا آگاه باشد و تعهد دهد در اولین زمان ممکن استقلال مالی خود فراهم کند
  • باید حداقل به مدت دو سال با همسرش زندگی مشترک داشته باشد

مدارکی که برای درخواست مهاجرت از طریق ازدواج ارسال می‌شود باید به حدی کامل باشد که کارمند اداره مهاجرت را متقاعد سازد که ازدواج شما واقعی است. متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل ازدیاد تقلب در این زمینه قوانین سختگیرانه‌تری اعمال می‌شود. مواردی همچون وجود فاصله سنی زیاد میان زوج، زبان متفاوت در حدی که برقراری ارتباط مشکل باشد و مذهب متفاوت قطعا شک‌برانگیز خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین مدارکی که برای تشکیل پرونده مهاجرت از طریق ازدواج باید ارسال شود مدارکی است که نشان‌دهنده ارتباط واقعی میان همسران باشد. عکس‌های خانوادگی در مهمانی‌ها و جشن‌ها به همراه خانواده‌های هر دو طرف، پیام‌ها، نامه‌ها، ایمیل‌ها، بلیت‌های سفر و هدایا از این دست مدارک هستند.

تاکید بر این نکته مهم است که اگر واقعی بودن ازدواج متقاضی پس از گذشت مدت زمانی از ازدواجشان و حتی پس از اخذ اجازه اقامت دائم زیر سوال برود و دولت کانادا متوجه تقلبی بودن مدارک شود حق اقامت دائم متقاضی از بین خواهد رفت.