سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با آب و هوای استرالیا و شهرهای مختلف آن

آب و هوای استرالیا?

 

 

اقامت در استرالیا و به طور کلی مهاجرت به این کشور تصمیم بزرگی است. تصمیمی که می‌تواند جنبه‌های مثبت و منفی بسیاری داشته باشد. از این رو بسیار مهم است که پیش از تصمیم به انجام این کار، به دقت ویژگی‌های کشور مقصد خود را بشناسید؛ تا علاوه بر تصمیم‌گیری درست، بتوانید آماده شرایط پیش‌رو باشید. اگر قصد مهاجرت ، اقامت به استرالیا و یا اقامت کانادا را داشته باشید؛ احتمالا برای شما بسیار مهم خواهد بود که آب و هوای آن کشور چگونه است؟ در این نوشته می‌خواهیم نکاتی کلیدی را درباره آب و هوای این کشور با شما در میان بگذاریم.

سرزمینی پهناور با آب و هوای متغیر

آب و هوای استرالیا بنا بر وسعت سرزمینی این کشور بسیار متغیر است. در بعضی مناطق این کشور دما به زیر صفر می‌رسد؛ و در مناطق دیگر ممکن است دمای بیش از 40 درجه سانتیگراد را نیز تجربه کنید. همچنین در بخش‌های شمالی این کشور به طور کلی دو فصل خشک و بارانی را مشاهده خواهید کرد. در صورتی که در مناطق دیگر آن، هر چهار فصل سال را خواهید دید.

به همین دلیل است که بیشتر شهرهای معروف و پرجمعیت این کشور در مناطق جنوبی و سواحل جنوبی این کشور قرار گرفته‌اند. شهرهایی از جمله ملبورن، سیدنی، کانبرا، بریستون و… در منطقه جنوب شرقی کشور استرالیا قرار دارند. در جنوب غربی این کشور نیز، شهر پرث قرار گرفته است؛ و در میانه این دو بخش در جنوب استرالیا شهر آدلاید واقع شده است. این شهرها اکثر قریب به اتفاق جمعیت استرالیا را در خود جای داده‌اند؛ و همان‌طور که گفتیم هر چهار فصل سال در آن احساس می‌شود.

نکته جالب دیگر درباره آب و هوای استرالیا برعکس بودن فصول در آن است. به عنوان مثال در ماه‌های دی، بهمن و اسفند، استرالیا در فصل تابستان قرار دارد. در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد، شما آب و هوای پاییزی را در این کشور تجربه خواهید کرد. همچنین تابستان ایران با زمستان استرالیا و پاییز ایران با بهار آن کشور مصادف است.

ممکن است این تفاوت برای شما به عنوان یک مهاجر کمی گیج‌کننده باشد. اما در عمل و در زندگی واقعی شما اثر خاصی نخواهد گذاشت. به هر روی مهم آن است که فصول به ترتیب می‌آیند و می‌روند. همچنین این ویژگی فرصت خوبی است که در فصل مورد علاقه خود به ایران سفر کنید.

?

دمای هوا در شهرهای استرالیا

از آنجا که بیشتر شهرهای استرالیا در نزدیکی یکدیگر و در نیم‌کره جنوبی این کشور هستند؛ میانگین دمای هوای آنها تقریبا یکسان است. همچنین آب و هوای استرالیا در این شهرها، با وجود چهار فصل بودن، از تعادلی نسبی برخوردار است. به این معنا که نه در زمستان‌ها، آب و هوای بسیار سردی را تجربه خواهید کرد؛ و نه در تابستان‌ها باید انتظار گرمای بسیار شدید را داشته باشید. به طور میانگین دمای هوا در شهرهای نیمکره جنوبی استرالیا، در تابستان و بهار حدود 15 تا 25 درجه سانتی‌گراد و در زمستان و پاییز بین 5 تا 15 درجه سانتی‌گراد خواهد بود. البته این به آن معنا نیست که دمایی کمتر یا بیشتر از این عدد را تجربه نمی‌کنید؛ و ممکن است روزهای کمی از سال دمای هوای متفاوتی را نیز تجربه نمایید.

حوادث طبیعی در استرالیا

استرالیا به دلیل گستره بالا، حوادث طبیعی مختلفی را تجربه می‌کند. خشکسالی در بیابان‌های مرکزی این کشور امری طبیعی است. همچنین باران‌های سیل‌آسا نیز در مناطقی از این کشور، بخشی از طبیعت معمول آن است.

بارش برف در استرالیا تنها مختص مناطق خاصی از آن است. به همین دلیل اگر به ورزش‌های زمستانی علاقه داشته باشید؛ تنها ایالت‌های ویکتوریا و نیو ساوت ولز، دارای کوهستان‌های برفی هستند.

در پایان باید گفت که استرالیا از نظر آب و هوایی (بخصوص در شهرهای اصلی آن) از شرایط بسیار مطلوب و متعادلی برخوردار است. شرایطی که با عادات و ذائقه ایرانی‌ها نیز متناسب است. پس احتمالا اقامت در استرالیا در از نظر شرایط آب و هوایی برای ایرانیان باید تجربه‌ای لذت‌بخش باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره تحصیل در کانادا بدانید.