سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

در میان روش‌های متنوع مهاجرت به کانادا، خوداشتغالی یکی از روش‌های مهاجرت است که برای افراد خاصی که سابقه‌ای مرتبط با فعالیت‌های هنری، فرهنگی و ورزشی دارند در نظر گرفته شده است.

در این روش متقاضی باید توانایی راه‌اندازی یک کار یا تخصص را داشته باشد و این توانمندی را با مدارک قابل استناد اثبات کند. کسب مجوز اقامت کانادا در این روش به میزان زیادی به جلسه مصاحبه و نظر کارمند اداره مهاجرت کانادا بستگی دارد

در سیستم مهاجرت به کانادا منظور از متقاضی خوداشتغالی کسی است که سابقه کار مرتبط داشته باشد؛ به خوداشتغال ماندن در کانادا تمایل داشته باشد و دارای توانایی برای فعالیت تجاری خاص در کانادا باشد. متقاضی باید بتواند کارمند اداره مهاجرت را قانع کند که توانایی راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی خود را دارد.

بخوانید!  مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

مهم‌ترین مولفه در کسب اقامت دائم کانادا از طریق خوداشتغالی داشتن سابقه مرتبط است. فرد متقاضی باید توانمندی خود را در زمینه راه‌اندازی کسب‌وکار نشان دهد و ثابت کند می‌تواند برای خود موقعیت شغلی ایجاد کند. وجود منابع مالی و سرمایه در حساب بانکی به دولت کانادا ثابت می‌کند متقاضی نیازی به کمک مالی دولت ندارد و می‌تواند هزینه‌های زندگی‌ خود و خانواده‌اش را تامین کند. 

متقاضیان شغل کشاورزی باید ضمن اثبات توانمندی خرید مزرعه در کانادا نشان دهند به جغرافیای کانادا، مسائل مربوط به آب و خاک و قوانین کشاورزی در این کشور آگاهی دارند. البته از سال 2018 پرونده متقاضیان شغل کشاورزی برای مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی پذیرفته نمی‌شود و کشاورزان می‌توانند از راه‌های دیگری برای مهاجرت اقدام کنند.

شغل‌های تاییدشده در برنامه مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی

نویسندگان و مولفان، مترجمان، ویراستاران

خبرنگاران، گویندگان، روابط عمومی و ارتباطات

کتابداران، متصدیان موزه و کتابخانه، متصدیان بایگانی مدارک

کارگردانان، هنرپیشگان نمایش، بازیگران، تولیدکنندگان آثار هنری، اپراتور فیلم ویدیویی، تکنسین پخش، تکنسین ضبط

عکاسان، متخصصان هنرهای گرافیکی و امور فنی تصاویر متحرک، رسانه و هنرهای نمایشی

هنرمندان خلاق و مبتکر، موسیقی‌دانان، آهنگ‌سازان، نوازندگان، تنظیم کننده، خوانندگان و رقصندگان

نقاشان، مجسمه‌ساز و هنرهای تجسمی، طراحان دکوراسیون داخلی، طراحان گرافیکی و تصویرگران

هنرمندان صنایع دستی و طراحان خلاق این رشته

ورزشکاران بین‌المللی، مربیان، داورهای بین‌المللی و مقامات ورزشی رسمی

سابقه کار برای متقاضیان مختلف

هنرمندان و ورزشکاران  باید در پنج سال اخیر دارای دو سابقه کار یک ساله در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی خوداشتغالانه یا در سطح جهانی باشند.

در این قانون منظور از ورزشکار یا هنرمند در سطح جهانی این است که فرد متقاضی در رشته خودش در سطح جهان شناخته شده باشد یا در بالاترین سطح آن رشته فعالیت کند. فعالیت متقاضی باید به نحوی باشد که سایر همکاران در سطح جهان او را بشناسند.

بخوانید! مهاجرت به کانادا از طریق کار

برای ورزش‌ها یا فعالیت‌هایی که خیلی پرطرفدار نیستند قوانینی وجود دارد که متقاضیان مهاجرت در آن رشته‌ها را حمایت می‌کند. برای این متقاضیان نیاز به شناخته‌شدن در سطح جهانی نیست و همین که در بالاترین سطح رشته خود باشند کفایت می‌کند.

امتیاز لازم برای مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی

برای مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی باید حداقل 35 امتیاز لازم را از صد امتیاز کسب کرد. مولفه‌های مهم امتیازگیری عبارت است از سطح تحصیلات تا دکتری 25 امتیاز، سن متقاضی 10 امتیاز (داشتن سن 21 تا 49 سال در زمان تقاضا، برای سن بالاتر یا پایین‌تر از این محدوده به ازای هر یک سال دو امتیاز کسر می‌شود)، تجربه کاری 35 امتیاز، توانایی در زبان انگلیسی یا فرانسوی 24 امتیاز (مهارت کامل 16 امتیاز برای زبان اول و 8 امتیاز برای زبان دوم، مهارت متوسط 8 امتیاز برای زبان اول و دوم و مهارت پایه 2 امتیاز برای زبان اول و دوم)، انطباق‌پذیری 6 امتیاز و داشتن اعضای خانواده در کانادا 5 امتیاز. امتیاز سابقه کار دو ساله 20 امتیاز، سه ساله 25 امتیاز، چهار ساله 30 امتیاز و سابقه کار پنج سال 35 امتیاز خواهد بود.

 البته کسب حداقل 35 امتیاز دلیلی برای اینکه حتما ویزای اقامت کانادا به شما تعلق بگیرد نیست. انتخاب شما بر اساس مدارک ارائه‌شده و ارزیابی امتیاز شما طبق معیارهای گزینش انجام خواهد شد.

در صورتی که موفق به کسب حداقل امتیاز نشوید می‌توانید اقداماتی در جهت افزایش امتیاز انجام دهید و مجددا درخواست مهاجرت از طریق خوداشتغالی را ارائه کنید