سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نگاهی کلی به شرایط آب و هوای کانادا

آب و هوای کانادا?

 

 

سرد! شاید این ساده‌ترین و مشخص‌ترین توصیفی باشد که می‌توان از آب و هوای کانادا داشت. البته موضوع به این سادگی نیست و برای شناخت آب و هوای این کشور پهناور نیاز به توضیحات بیشتری است. مهاجرت و اقامت کانادا برای بسیاری دارای جاذبه‌های فراوانی است. همچنین بسیاری از افراد که در حال اقدام برای دریافت اقامت کانادا هستند؛ علاقه دارند درباره آب و هوای کانادا اطلاعات دقیقی داشته باشند. به هر حال قابل انکار نیست که آب و هوای محل زندگی می‌تواند تاثیر مستقیمی بر کیفیت زندگی افراد داشته باشد. به همین دلیل در این مقاله به‌طور خلاصه به بررسی ویژگی‌های آب و هوایی این کشور پرداخته‌ایم.

همان‌طور که گفتیم کانادا کشوری پهناور است که از شمال به قطب شمال و از جنوب با کشور آمریکا مرز مشترک دارد. در نتیجه می‌توان گفت در سرزمین‌های مختلف کانادا، آب و هواهای مختلفی را می‌شود تجربه کرد. از آب و هوای سرد قطبی که میانگین دما در مناطق شمالی این کشور همیشه زیر صفر است؛ تا آب و هوای گرم و معتدل‌تر در مناطق جنوبی این کشور، که گاهی میانگین دمای سالانه به 20 درجه سانتیگراد نیز نزدیک می‌شود.

سردترین نقاط کانادا

احتمالا اطلاع از این لیست خیلی برای شما جذاب نباشد. اما به هر حال اگر به دنبال فرار از آب و هوای سرد هستید؛ بهتر است تا می‌توانید از نقاط شمالی کشور کانادا دور شوید. البته با نیم‌نگاهی به نقشه کشور کانادا نیز می‌توان متوجه شد که تمرکز شهرهای بزرگ این کشور در نیمه جنوبی آن است.

آب و هوای کانادا?

گرم‌ترین نقاط کانادا

حقیقت آن است که وقتی در مورد کانادا صحبت می‌کنیم منظور از گرم‌ترین نقاط کانادا، نقاطی است که میانگین دمای آن در طول سال به حدود 15 الی 20 درجه سانتیگراد می‌رسد. پس شاید هنوز هم برای بسیاری این دما به عنوان آب و هوای گرم شناخته نشود. اما به هر حال پرجمعیت‌ترین نقاط کانادا ایالت‌های جنوبی آن در نزدیکی مرز آمریکا است.

اما اگر به طور دقیق‌تر بخواهیم بگوییم؛ شهر ویندسور واقع در ایالت اونتاریو، گرم‌ترین و البته خوش آب و هواترین نقطه کانادا است. این شهر زیبا در واقع جنوبی‌ترین شهر بزرگ کاناداست؛ و دقیقا روبروی ساحل شهر دیترویت در آمریکا قرار دارد.

در ویندسور و با پایان یافتن زمستان دمای هوا از حدود 6 درجه سانتی‌گراد آغاز می‌شود؛ و در تابستان‌ها حتی در روزهایی خاص به 40 درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد. ولی به طور کلی می‌توان گفت میانگین دمای هوا در روزهای بهار و تابستان حدود 20 درجه سانتی‌گراد است.

یکی دیگر از نقاط گرم و خوش آب و هوای کانادا شهر ویکتوریا است. این شهر در ایالات بریتیش کلمبیا قرار دارد؛ و به دلیل قرار گرفتن در کناره اقیانوس آرام و کوهستانی بودن دامنه‌های شمال شرقی آن، معمولا آب و هوایی گرم و معتدل دارد.

فارغ از دو شهر معرفی شده اگر به دنبال شهری گرم برای اقامت و تحصیل در کانادا هستید؛ می‌توان گفت شهرهای ایالت انتاریو باید در اولویت شما باشند. البته فراموش نکنید که گرم‌ترین شهرهای کانادا هم دارای زمستان‌های نسبتا سرد هستند.

سایر نکات درباره آب و هوای کانادا

فارغ از دمای هوا، برای سنجش آب و هوای کانادا بهتر است درباره موارد دیگری نیز اطلاعاتی کسب کنید. در درجه اول میزان بارندگی شاید مسئله مهمی باشد. در این زمینه نیز نگاهی به آمارها نشان می‌دهد که شهرهای ایالت انتاریو با میانگین بارش سالانه 600 تا 800 میلی‌متر، معتدل‌ترین و بهترین نقاط برای زندگی هستند.

به عنوان آخرین نکته درباره تمیزی آب و هوای کانادا باید گفت از این بابت جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد؛ و آب و هوای همه شهرهای کانادا به شدت تمیز و عاری از هرگونه آلودگی است.